Durian Mini vs Durian

Dengan RM10 boleh dapat 6-7 biji durian kecik ni. Aku bukan minat sangat makan durian, tapi bila tengok durian kecik ni, rasa nak makan pulak. Beli kat seksyen 20, shah alam, tepi jalan. Tapi kalau ikutkan kat mana2 pun ada durian ni. Kat cheras pun ada dan semalam aku pegi sg besi pun dalam rm5 selonggok. Bagi peminat durian mungkin merasakan durian ni celah2 gigi je, sikit. Tapi bagi aku, durian kecik ni ok sangat2. Puas jugaklah makan dan rasanya macam yang besar tu jugak, dah nama pun durian kan.

Kemudian dengan durian yang 7 biji tuh, kawan aku buat pulut makan ngan durian ni. Bahannya: pulut, durian, gula, santan, stail orang utara. Aku tak pandai sangat makan gaya2 gini. Kat tempat aku kalau durian yang tak berapa nak best akan dibuat ‘Serawa’ (kuah durian). Pun aku kat berapa makan sangat, tapi aku suka tengok mak aku improvise makanan2 nih suma.. hehe. Kenapa musim2 durian sebelum ni aku tak pernah nampak durian kecik ni? Baru akhir-akhir ni aku nampak. Mulanya tak yakin jugak nak beli, kotlah stakat seulas dalam tuh nak buat apa. Tapi best rupanya yang kecik ni pun. Mungkin kerana itu abang aku belikan sampai seguni untuk mak aku. Dendam katanya sebab durian yang besar2 tu asik tak elok je. Tapi seguni abang oi.. apa ko dendam sangat ke?? haha

Nadiel Yusof

“Melihat diri dengan keterbukaan, seumpama melihat dunia tanpa sempadan. Limit manusia terletak pada akalnya..”

You may also like...

1 Response

  1. mysticmind says:

    tipu!.. tuh cawan tuh sebenarnya cawan saiz paling besar.. hahahaha :rotfl:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *