Category: BLOG

IMG_4422-0 0

Sukses bukan akhir, gagal bukan mati

   Aku tengok banyak drama hari ni. Facebook thread pun penuh pasal UPSR. Seronok dengar adik-adik yang dapat keputusan cemerlang. Gred-gred di sekolah dah naik. Termasuklah keputusan anak buah aku, baik. Tahniah haikal. Tapi...

IMG_4405-0 0

Tajuk buku-buku ni boleh buat pitam

Kisahnya tadi aku ke MPH nak cari buku Keri Smith. Asik teringat aje buku tu sejak Irahazla tunjuk kat opis. Tengah aku belek-belek, just next to the motivational shelf is this book. Buku-buku gaya...

IMG_6854-0.JPG 0

Petua-Petua Ini Boleh Bantu Masalah Kuning Bayi

Risau sangat tengok baby kuning. Meskipun kuning atau Jaundis ni orang cakap benda common untuk baby sekarang, tapi itu tidak sedikit pun menyenangkan hati mana-mana ibu yang anaknya kena jaundis. Auni jaundis sejak hari...

IMG_6646.JPG 0

Buah Tembikai Boleh Tambah Air Ketuban

Sedap pulak tengok anak jiran ni lalu makan tembikai. Mengimbau musim pentembikaian saya sepanjang mengandung lepas, giceww! Salah satu sebab kenapa saya bersalin awal, tak ikut tarikh due adalah kerana air ketuban saya kurang....

photo 2 0

Delima Kuning Berkhasiat Untuk Wanita Hamil

Semua makan delima, saya pun sama, nak juga mengamalkan makanan sunnah ni. Kata orang khasiat buah delima ni hanya terdapat pada sebutir sahaja isinya. Jadi kalau nak makan, jangan berkongsi dengan orang lain untuk...

Petronas 16

Payung Petronas Tak Cukup Buat Orang Mengamuk

Ringkasnya ia rasa seperti penipuan. Mungkin bunyinya ‘tak patut’ bagi Petronas atau orang-orang tertentu, tapi ini adalah realiti yang dirasai oleh pelanggan. Promosi ini adalah kegagalan buat syarikat besar seperti Petronas kerana telah menyebabkan...

wedding 0

Dokumen Pendaftaran Nikah

Musim perkahwinan kembali lagi. Kali ini, Insha Allah sahabat baik saya akan menamatkan zaman bujangnya. Sepertimana biasa, bila ada kawan yang nak kahwin, saya akan paling sibuk buatkan checklist. Entah kenapa, memang saya suka...

IMG_4411 36

Menu berpantang keguguran

Lama tak menulis. Berehat sekejap utk merawat tubuh dan minda. Ini masuk minggu ketiga saya berpantang selepas keguguran. Satu yang saya pasti dan saya nak nasihatkan kepada yang lain sekiranya anda berpantang, tidak kisahlah...

20140219-181851.jpg 4

Apa yang terbaik buat kami

Post tertunda. Pertama kali menulis sesuatu yang tidak tahu hendak dimulakan dari mana. Mungkin kerana mencari perkataan… perkataan sesuai yang terlalu dalam di hati… Tiga hari lepas, sebaik bangun untuk solat subuh, ada kesan...

20140219-181618.jpg 0

Apa Yang Dimaksudkan Kantung Kosong Dalam Kehamilan

Dua minggu selepas scan kali pertama doc beritahu tak nampak janin. Sepatutnya dah nampak bentuk seperti bentil kacang atau ada juga kata strawberi. Tapi scan saya hanya menunjukkan satu garis. Ya dari titik menjadi...

life 0

Rezeki sedikit terasa nikmat bila kita redha

Redha perkataan yang besar maknanya. Mungkin ramai yang redha dimulut tapi adakah kita benar2 redha dihati? Kadangkala kita menginginkan rezeki yang banyak, namun Allah datangkan kepada kita rezeki yang mencukupi. Maka dengan rezeki yang...

Teka-teki yang mencetuskan kekeliruan 0

Teka Teki Tiga Abdul Ini Buat Orang Pening Kepala

Teka-teki yang mencetuskan kekeliruan Kekeliruan masih berpanjangan. Semua kerana teka-teki dalam cerita Tiga Abdul yang aku tengok malam tadi. Aku update status tentang masalah yang takdelah serius ni ke Facebook, dan dapat jawapan, tapi...

photo 0

RIP Miko!

Abang aku memang ada cara unik menyampaikan berita. Siapa yang mengenali Roy Fahmi pasti faham apa yang aku maksudkan. Dia telefon, bercakap perlahan, suruh aku tenang, meskipun waktu itu aku dengar tak dengar je...

IMG_1980 0

La Tahzan, Jangan Bersedih

Panas di luar sana. Hiruk pikuk orang menjamah daging korban yang disediakan dalam beberapa jenis masakan. Marquee tent penuh dengan kaum hawa. Bagi muslimin pula, bergegas ke surau dan masjid untuk mendirikan solat Jumaat....